Tuesday, June 9, 2015

AKAUN JMB PANGSAPURI NILAI SANTALIA

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ
 بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 
Assalamualaikum.... salam sejahtera... 

Memandangkan Pihak JMB akan  mengambil alih pengurusan penyelenggaraan dari Pemaju berkuatkuasa I July 2015, maka akaun JMB perlu dibuka demi kelancaran pengurusan JMB. Alhamdulillah, sehubungan dengan keputusan mesyuarat AJK Pertama pada 9hb Mei 2015 yang lalu telah memutuskan bahawa akaun JMB akan dibuka di Bank Islam.

Hari ini (9/6/2015)....... alhamdulillah dengan izinNya akaun JMB Pangsapuri Nilai Santalia telah berjaya diselesaikan. Memandangkan JMB masih belum membuat kutipan untuk "Maintenance Fee", pihak JMC harus memikirkan bagaimana untuk mencari dana untuk deposit pembukaan Akaun JMB tersebut. Alhamdulillah.........Admin mengucapkan ribuan terima kasih kepada Pemilik unit, Encik Aidi Hussain dan Puan Azizah Ibrahim kerana mereka telah bersedia untuk meminjamkan duit mereka untuk dijadikan deposit bagi membuka akaun bank JMB ini sebanyak RM2,000 setiap satu akaun. Akaun JMB ada dua iaitu akaun Penyenggaraaan dan akaun Sinking fund. 
Semua bayaran bil/maintenance yang di buat di kaunter pejabat pengurusan akan dimasukkan ke dalam akaun bank di atas. Di sini adalah beberapa cara yang boleh digunakan untuk membuat bayaran bil anda:

From now onwards, all monthly bill/maintenance fee paid at Management office will be credited into JMB account as above. There are few ways of remitting your monthly payment:

a. Cash payment at Management Office
b. Cheque payment attention to"JMB Pangsapuri Nilai Santalia" at Management Office
c. Online Bank Transfer via internet or Interbank Giro (IBG)
d. Cash deposit at Bank Islam cash deposit machine
e. Cheque deposit at Bank Islam cheque deposit machine
f. Cash/cheque deposit via Bank Islam counter

Sekiranya pembayaran bil maintenance dibuat melalui internet online banking, kaunter Maybank atau ATM machine:-

PENTING!!  sila hantar salinan resit bayaran sebagai bukti pembayaran.

For those who paid their maintenance bill via online bank transfer, Bank Islam counter, cash/cheque via machine. IMPORTANT!! Please attached banking slip or email to the following email address as proof of payment:
jmbnilaisantalia@gmail.com

No comments:

Post a Comment